Sportfysiotherapie - herstel na een sportblessure door Fysiotherapiepraktijk Hofspoor in Houten

Iedereen die sport, heeft wel eens een blessure. Altijd vervelend, want je wilt zo graag weer aan de slag! Is het nou verstandig om te rusten of toch een beetje door de pijn heen te sporten? Waarom komt mijn knieklacht steeds weer terug? De (sport)fysiotherapeut begeleidt je bij een snel en veilig herstel na blessures en bij overbelastingsklachten. Door goed inzicht in wat verschillende sporten van het lichaam vragen en een specifieke kennis op het gebied van trainen en herstel, kan de (sport)fysiotherapeut blessures en overbelastingsklachten kundig begeleiden, zodat de sporter snel weer aan de slag kan.

Contact opnemen

Blessures voorkomen

Ook als je vragen hebt over preventie, materiaal of sportmedische begeleiding, kan de (sport)fysiotherapeut helpen. Zorgen dat je lichaam in goede vorm en conditie is, speelt een belangrijke rol in het voorkomen van blessures. Ben je nu al voor de derde keer door je rug gegaan met serveren? Of kom je maar niet verder dan de 5 km lopen, omdat je knie het opgeeft? De (sport)fysiotherapeut zorgt dat je lijf in optimale vorm komt zodat blessures veel minder kans krijgen.

Beginnen met sporten

Sport je nog niet, maar wil je graag gaan sporten en houdt een klacht of blessure je tegen? Ook dan kun je naar de (sport)fysiotherapeut om samen te kijken welke sport geschikt voor je is en hoe je daarmee zou kunnen beginnen. Ook voor mensen met een lichamelijke beperking zijn er veel mogelijkheden tot aangepast sporten. Sporten met een chronische aandoening klinkt soms als onmogelijk, maar kan vaak heel goed. Vaak is sporten bij aandoeningen als diabetes, parkinson of longklachten, zeer gunstig voor het lijf. Hierbij kan de (sport)fysiotherapeut ook ondersteunend werken.

Een sportblessure opgelopen? Ga naar de sportfysiotherapeut van Fysiotherapiepraktijk Hofspoor

Neem contact met ons op