Medical taping door Fysiotherapiepraktijk Hofspoor in Houten

Via medical taping worden spieren ondersteund met elastische tape zonder daarbij de beweging te beperken. Het wordt gebruikt voor onder meer de nabehandeling van blessures, het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen, voor houdingscorrecties en voor de behandeling van klachten door overbelasting. Medical taping is altijd een aanvullende behandeling.

Neem contact op voor meer informatie

Wanneer is medical taping zinvol?

Medical taping is een goede manier om slappe spieren op spanning te brengen en overspannen spieren de nodige rust te geven. Bij sportblessures waarbij vochtophoping of een ontsteking optreedt, kan tapen prettig zijn.

Medical taping is zinvol bij::

• Spierblessures en verbeteren spierfunctie
  • Het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen
  • Het corrigeren van lichaamshouding en de bewegingsrichting
  • De ondersteuning van gewrichten
  • Het behandelen van klachten door overbelasting (KANS, tennisarm, golfelleboog)
  • Het opheffen van belemmeringen in bloedcirculatie en de afvoer van de lymfe
  • Het verminderen van pijn

Daarnaast tapen veel sporters bijvoorbeeld hun enkel of knie om deze van meer steun te voorzien.

Verder biedt tapen nog andere voordelen, zoals:

• Een directe vermindering van de druk
  • Een directe afname van de pijn
  • Het behoud van bewegingsvrijheid
  • Het voorkomen van spierblessures door het verbeteren van de spierfunctie.

Medical taping

Medical tape is een tape die een aantal dagen kan blijven zitten. Dit gaat het best als de huid voor het tapen haarvrij is gemaakt en niet is ingemeerd met bodylotion. De tape is anti-allergisch en ventilerend en douchen is gewoon mogelijk. Bij het verwijderen van de tape is het verstandig om de tape eerst nat te maken.

Medical taping is een aanvullende behandeling uitgevoerd door Fysiotherapiepraktijk Hofspoor!

Neem contact met ons op